reklama

Učiteľ, ktorý ma ovplyvnil v pozitívnom slova zmysle-3.kapitola

Tentokrát píšem o svojom učiteľovi, ktorý mal na starosti výučbu v teréne z geodézie. Bola to hodina plná vtipu, dvojzmyslov a veľakrát mám úsmev na tvári, keď si na tie momenty spomeniem...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Štyri roky na strednej priemyselnej škole stavebnej a geodetickej v Košiciach ma vo významnej miere ovplyvnili natoľko, že som v odbore geodézia vyštudovala bakalára a momentálne sa s ňou pasujem aj na inžinierskom štúdiu.

Najväčšiu zásluhu na tom má môj učiteľ praxe, ktorý ma celé štyri roky učil praktickú stránku geodetických meraní v teréne.

Pán inžinier bol vyštudovaný gymnazista, ktorý taktiež absolvoval vysokoškolské roky so zameraním na geodéziu, ktorú následne uplatňoval v geodetickej praxi vo firme, mal neskutočné skúsenosti, ktoré nám prišiel osem rokov pred odchodom do dôchodku odovzdať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vedel preto veľmi dobre odhadovať vzdialenosti v teréne, skôr ako sme danú dĺžku namerali pásmom, on vyslovil hodnotu, ktorá sedela skoro na centimetre. Pri meraní geodetickým prístrojom vedel koľko uhlových jednotiek mi ukazuje dané čítacie zariadenie bez toho, aby sa pozrel do okulára prístroja.

Najväčšiu obľubu u žiakov si pán učiteľ získal tým, že vedel vybaviť všelijaké exkurzie. Boli sme na výstavu máp Košíc v Miklušovej väznici, na Ústave hlavného architekta v Košiciach, v planetáriu, vo fotogrametrickom ústave v Prešove, vo vojenskom kartografickom ústave v Harmanci. Bolo to aj tým, že náš pán profesor mal neskutočnú záľubu v mapách, geografií, geodézií i geodetických výpočtoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som mu veľmi vďačná za poznatky, ktoré mi odovzdal, neboli to len informácie týkajúce sa tematického plánu učiva, ale aj rôzne životné skúsenosti.

Keď som opustila brány strednej školy, stretávam pána učiteľa aj dnes, vždy mi zdvorilo odzdraví, porozpráva, čo je nové, a aj keď nepracuje už v geodetickej oblasti a je momentálne na dôchodku nemá problém rozoberať v rámci konverzácie so mnou aj rôzne geodetické poznatky a novodobé trendy používané pri meraniach v teréne.

Myslím si, že je veľmi málo takých odborníkov v danej problematike, ktorí vedia svoje poznatky odovzdať takou formou, že ich prispôsobia učebným osnovám a následne môžu svoje teoretické a praktické skúsenosti odovzdávať ďalším generáciám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve preto je tento človek pre mňa vzorom učiteľa, ktorý ma výrazne ovplyvnil v pozitívnom slova zmysle J

Andrea Bérešová

Andrea Bérešová

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  21x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu